Friday, September 26, 2014

EBAKÜDOONIAD TAAS PURKI JA PUDELISSE.

Ebaküdooniate valmistamise esimene laar sai tehtud. Kindlasti tuleb veel teha, aga alati on süda rahul kui midagi on juba purgis ja pudelis.
Mina korjan ebaküdooniaid ühe paraja posu ja hakkan neid siis telerit vaadates puhastama. Aastaid nägin ebaküdooniaid puhastades kõvasti vaeva, tegin nad neljaks ja hakkasin seemneid välja kraapima. Pangitäie järel olid käed mitmest kohast lõhki. Ma ei mäleta, kuidas see mul jutuks tuli tädi Salmega aga tema ütles, et lõikab südame ümbert tükikesi ja mingit pooleks lõikamist pole vaja. Nüüd olen juba aastaid nii teinud, läheb ikka väga kiiresti ja ka käed on terved. Kui ebaküdooniaid lahedalt käes, soovitan soojalt.
Mina teen nendest tükikestes siirupit ja pärast mis järgi jääb sellest tegin koos tavaliste õunte ja arooniate ja küüslauguga moosi talveks verivorsti juurde. Veel sai osa kuivatada ka.
Mõnus on täis pudeleid purke vaadata ja veel parem süüa.
Homseni!

Ebaküdooniad puhtaks pestud ja ootavad tükeldamist

Olen juba aastaid nii tükeldanud ja läheb väga jõudsalt.

Tükid panen ööseks kihiti suhkruga ja hommikul kurnan siirupi, kuumutan ära ja panen purki

Edasi keedan valmis suhkrusiirupi ja kallan selle uuesti tükkidele peale

Siis kurnan siirupi ära ja tükid panen ahjuplaadile pliidi peale soojasse kuivama,

Valmis siirupid pudelites ja purkides

põõsastes on veel küllalt ebaküdooniaid, mis ootavad tegemist

Osadest tegin küüslaugu moosi verivorstide juurde

Vaade Vaskna turismitalule 26.09.14

Vaade Suurele Munamäele 26.09.14

No comments:

Post a Comment