Tuesday, March 17, 2020

KÜÜLIKUD ANNAVAD ELURÕÕMU

Sellel aastal on meil juba ühel küülikumammal 7 poega. Ega ma muidugi päris täpselt ei teagi, on need pojad või hoopis tütred. Kui olen kartuleid või porgandeid koorinud ja lähen koori jänkudele andma, on tagasi tulles alati parem tuju kui minnes. Isegi meie koer Lumi jälgib jänkupoegi saba liputades. Pole ime, et paljud meie külalised meid ka jänkutaluks kutsuvad. Muidugi on meil alati mõni vabalt jooksev jänku ka teiste puurijänkude kõrval. Kuid just nüüd pidime ka tema liikumist piirama, sest märkasin, et tulpidel, hüatsintidel ja isegi mõni nartsissi ots oli ära söödud. Meie jänkukese karantiin kestab, kuni maa on üleni roheline ja ei teki nii suurt soovi lilli ära süüa.
Elavate küülikute kõrval on meil talus erinevaid käsitsi tehtud jänkukesi ja samuti poest ostetuid armsaid karvaseid loomakesi. Igal kevadel juba varakult enne Lihavõttepühi olen teinud ikka mõne jänku ise ka. Mõnel aastal suure, mõnel aastal väikese aga sellel aastal tegin täitsa sellise paraja suurusega. Ise tegemine on ka üks lõpmata teraapiline tegevus. Ja mina olen selline veel väga eriline tegija, lõikeid mul ei ole, hakkan ühest otsast pihta ja viimases otsas lõpetan. Muidugi ei saa ükski minu tehtud asi selline tavapäraselt sile ja müügiks korrektne aga ega ma neid müügiks teegi, ikka endale ja külalistele rõõmuks. Praegu kui paljud peavad koju jääma, soovitan ka mõnest vanast kampsist jänku valmis meisterdada ja miks mitte ka koos lastega. Muidugi, kes on head kudujad ja heegeldajad, need saavad oma oskusi ka jänku meisterdamisel ära kasutada. mul on isegi selline tunne, et vaatan oma riiuli üle, ehk leian veel mõne kampsi ja teen veel ühe jänku.
Muidugi võtan ma iga kevad (just täna) paika pandud jänkud talvekorterist välja ja panen nad külalistele vaatamiseks üles. Sellest juba mõni teine kord.
Tänase MOTO tõmbas meile Merli Mari ja see sai selline. KUDA JALAKEST, NII KÄNGÄKEST. Vastseliina vanasõna
Samuti olime Johanni ja Lumega tublid ja käisime matkamas, Johann käis veel pärast lisaks jalgrattaga ümber Vaskna järve. Mina alustan esialgu tasa ja targu, et hoog ja innustus kuhugi ei kaoks.
Muidugi ei saa õhtuti sellest magusaisust kuidagi lahti. Täna tegin lihtsat purukooki, aga segasin kokku erinevad jahud-kanepi, maisi, odra manna ja nisu. Vahele vaarika moos ja ausalt väga hea tuli, hoian end praegu tagasi, et homme hommikuks teine pool jääks. ELAME VEEL.
Margit Utsal


Meie Täpi


Tänane purukook, mitmest setmest jahust kokku tehtud, isegi mandleid on peale puistatud

Uudishimulikud

Sellel aasta jänku sai just selline


Tänane Suur Munamägi 17.03.20

Vaade Vaskna talule Kivestmäelt koos Johanniga 

Tänane moto ka

Pojakesed pesas

Naistepäevaks sai selline jänkupreili

No comments:

Post a Comment