Thursday, March 13, 2014

Kevadine Võru linn

Võru on minu sünnilinn ja võib-olla sellepärast tundub ta mulle armas oma ilusa Tamula järve ja vanade puumajadega. Ka sõna Kreutzwald on mulle nii tuttav, käisin kunagi Võru I Kreutzwaldi nimelises keskkoolis, elasin Kreutzwaldi tänavas, vanaema töötas kunagi Kreutzwaldi majamuuseumis, Kreutzwaldi park Tamula järve kaldal oli mulle lapsena nagu teine kodu ja seal pargis olev Amandus Adamsoni tehtud Kreutzwaldi skulptuur on ka nii omane ja tuttav, nagu naabrionu vastasmajast, kellega sai koos kasvatud ja ta oli alati olemas.
Täna oli meil Võru linna asja ja ma otsustasin fotoka kaasa võtta ja mõned pildid teha. Huvitav on see, et fotoaparaadiga vaatad linna kuidagi hoopis teistmoodi, kuidagi omamoodi koos mälestuste ja sooviga näidata ainult parimat.
Kui ma sündisin elas meie pere minu vana-vanaisa ehitatud vanas puumajas. Kui meie sealt ära kolisime uude viiekorruselisse majja jäi sinna elama minu vanaema ja nüüd elavad seal minu vanemad. Maja on üle saja aasta vana ja ega ta palju ei ole muutunud ei seest ega väljast. Selles majas on tõesti tunda kuidas elasid inimesed sada aastat tagasi ja ka praegu on seal pea-aegu samamoodi, selle erinevusega, et elekter ja tualett on nüüd sees. Ma arvan, et kui te jääte Võru linna vanade puumajade juures seisma, siis võib tunda seda vana maja hingust. Proovige tunnetada, seda võib armastama hakata.
Täna käisin Roosisaare rippsilla juures, mis on Võru linna au ja uhkus. See nurk on tõesti väga korras ja ilus. Vanasti oli seal kõik teistmoodi. Rand ja promenaad on ilus, seal on hea jalutada ja istuda niisama. Minu mälestused Tamula järvest on need, et olin seal vees niikaua kuni hambaid enam kokku panna ei saanud. Kreutzwaldi pargis oli rannakohvik kus müüdi jäätisekokteili, mis oli väga maitsev. Tasub Tamula randa jalutama ja ujuma tulla ja miks mitte ka raamatut lugema värskesse õhku.
Kreutzwaldi pargist algab Katariina allee. Sügisest on siin ka Võru asutaja Katariina II kuju. Allee ääres on Vana Võrumaa muuseum, tasub külastada, seal on alati midagi  põnevat. Muuseumi vastas on üks vana eestiaegne maja, kus asus hotell ja hotelli toidusaal, nõuka ajal Tamula söökla ja võõrastemaja. Seda maja on mulle isa alati vanade piltide pealt näidanud, ise olen seal söömas käinud ja ma väga loodan, et see maja saab veel väärikale elule. Eks aeg näitab. Katariina alleel on Katariina kohvik, kuhu tasub kindlasti sisse põigata ja natuke kohvikust edasi on Võrumaa oma põllumehe tehtud Jaagumäe toidukeskus, kus on maitsvad ja taskukohased hinnad. Toidukoha ees on tore põrsapere.
Allee lõpeb Katariina kirikuga. Kiriku kõrval on üks Eesti kuulsamaid ja ilusamaid antikvariaate- Karma äri.Katariina kiriku vastas on eestiaegne maja kus asub Maavalitsus ja I punkt. Kes tulevad Võrumaale mujalt, tasub kindlasti I punkti külastada. Lahkelt antakse nõu ja infot ja väljapanek Võrumaa meenetest.
Võrumaa ootab Sind ilusas kevades!
Roosisaare sild, luiged ja pardid

Vaade Võru linnale silla juurest.

Silla juures on skulptuur "Pung"

Tamula järve ja silla info ja plaan.

Siit algab Tamula rannapromenaad

Promenaadi ääres on väga ilusaid ja korras maju

Tamula rand



Lehtla Kreutzwaldi pargis

F.R.Kreutzwaldi ausammas

Info ausamba juures

Katariina allee alguses on vanad puud asendatud noorte puudega

Katariina allee vanade puudega

Vaade alleelt Tamula järvele

Võru linna asutaja Katariina II

Alleel kohtasin sellist pisikest kutsut.

Vana Võrumaa muuseum

Vaade vanale hotellile ja võõrastemajale

Vaade Kreutzwaldi tänavale, kus elas F.R. Kreutzwalja siin tänaval on ta majamuuseum

Seapere Jaagumäe toidukeskuse ees

Antikvariaat Karma

Katariina kirik

Vaade Vaskna talule ja järvele 13.03.14 Siit Võrru 18 km

Vaade Suurele Munamäele 13.03.14

Minu sünnimaja Võrus (see on Miia Heleene tehtud foto)

See üle sajaaastane vanune maja (Miia Heleene foto)

Puukuuri hinged (Miia Heleene foto)

No comments:

Post a Comment