Monday, December 1, 2014

UNISTUSED VÕIVAD TÄITUDA

Kätte on jõudnud jõulukuu, see on üks minu lemmikaastaaegadest. Lihtsalt hinge poeb eriline tunne ja oled kohe ilusa ja hingelise ootuses. Aastaid olen tahtnud jõuludeks kõik ära kaunistada ja kõigega õigeks ajaks valmis jõuda. Kaunistustega olen enam vähem valmis saanud ja ka rahule jäänud aga kõige muuga alati valmis pole jõudnud nii, et südames oleks rahul olnud. Hea o varakult enda hinges kõige tähtsamad asjad selgeks teha ja nende poole püüelda.
Aastaid tagasi, aastal 1984 või 1985 olime Haanjas Kergatsi külas suusalaagris. Treener Mati pidi minema Tallinnasse koosolekule ja meie järgi pandi vaatama üks tolle aja tuntud sportlane Leho. Kõigil oli teada, kui palju keegi peab trenni tegema. Mina olin koos oma kooliõe Marikaga. Hommikul tegime treeningu nii nagu ette nähtud ja käisime ka Haanjas söömas. Edasi sõitsime suuskadel Rõugesse teist suusalaagrit külastama, seal käidud sõitsime Haanjasse tagasi ja seal tuli mõte korra Võrus kodus käia, ikka suuskadel muidugi. Võrru jõudsime juba pimedas,käisime korra kodus, võtsime pealambid ja hakkasime Haanjasse tagasi sõitma. Lamp näitas teed ja meie muudkui sõitsime ja sõitsime ikka Haanja poole. Mäletan, et Haanjasse jõudsime päris hilja ja seal oli kaunistatud kuusepuu õues ja tuledes kiri, et Head vana aasta lõppu ja head uut aastat! Kuupäev mul meeles täpselt ei ole aga see pidi jõulude aeg olema, sest peale laagrit läksime kooli nääripeole. Kui me seal Haanjas seisime keset lumesadu, soovisin ma tasakesi oma hinges, et siin ma sooviksin elada. Edasi Kergatsi külla oli veel 3km või natuke rohkem. Kõik see edasine tee läks nagu lennates, kuigi kilomeetreid oli ikka uskumatult palju seljataga (kui ma kokku need löön saan vähemalt 65 km). Kohale jõudes pidime maa peale tagasi potsatama, sest meie pärast oli ju muretsetud. Järgmisel päeval saadeti meid päev varem laagrist koju. Tol korral olime kurvad aga nüüd siin Haanjas elades olen rõõmus, et see imeline jõulusoov täitus. tasub unistada ja praegu on selleks kõige õigem aeg-võlusoovide aeg.
Loodus on ennast ise nii ära kaunistanud, et keegi ei oskaks paremini.
7 detsembril toimub Haanja Rahvamajas Talvõtarõ, kus on palju põnevaid õpitubasid kogu perele. Minu väike panus on see, et tegin täna õpitubadele silte. Kel soovi ja tahtmist tulge Talvõtarõsse kella 11.00 pühapäeval 7 jõulukuul.
Homseni ja ärge unustage unistada, praegu on selleks õige aeg.

Vaskna turismitalu külalistemaja täna hommikul

Minu unistuste kodu Haanjas Vaskna turismitalus

Härmas marjad 

Sissesõidutee Vaskna turismitallu


Hein on härmas

Lähen pildistama koos Pipiga

Puud on kõik ehitud

Ka kask on ehitud ja taevas on nii sinine

Tammede teel oli taevas selline veidi müstiline

ja need oksad on kõikjal ilusad

Meie praegune unistus on uus maja kunagi õigel ajal valmis saada

Tänased sildid Talvõtarõlõ

mis toimub juba sellel pühapäeval

7 detsembril

Haanja Rahvamajas

11-14.00

Vaade Vaskna turismitalule ja Vaskna järvele 01.12.14

Vaade Suurele Munamäele 01.12.14

No comments:

Post a Comment