Friday, October 24, 2014

JUGAPUU

Eile valla ettevõtjate ekskursioonil külastasime Plaani karjamõisa, mille hoovil kasvas mitu suurt jugapuud, millel oli palju marikäbisid. Mina polnud kunagi neid punaseid marikäbisid jugapuul näinud. Nad olid ikka väga ilusad aga selle marikäbi sees olev seeme on väga mürgine, punane marja osa mürgine ei ole aga mina küll seda maitsta ise ei julgeks ega kellelegi ei soovitaks ka.
Jugapuu on üks väga väärikas puu, mis Eestis kasvab küll põõsana aga ta võib kasvada väga vanaks, 4000 aasta vanuseks, seda pole isegi tammel vastu panna.
Kuna need käbimarjad on väga ahvatlevad lastele, peaks varakult neile jugapuu mürgisusest rääkima. Minu oma laps rääkis mulle, kuidas ta neid punaseid jugapuu marju maitsnud oli. Mina lihtsalt ei olnud neid üksikuid marju meie tuttava puul tähele pannud. Õnneks oli ta seemne söömata  jätnud.
Õnneks läks!
Homseni!

Jugapuu marikäbid

Paistavad juba kaugelt silma

Tavaliselt kasutatakse jugapuud haljastuses

Jugapuu maja taustal

Vaade Vaskna turismitalule ja Vaskna järvele 24.10.14

Vaade Suurele Munamäele 24.10.14

No comments:

Post a Comment