Sunday, September 21, 2014

KAISUKARUD.

27 oktoobril peetakse üle maailma Rahvusvahelist kaisukarude päeva. Sügiseti on meie Vaskna turismitalus väljas kaisukarude näitus. Aastaringi on paljudes tubades voodite peal kas pehmed kaisukarud või jänkukesed. Kui meile tuleb lastega pere, siis ma väga loodan, et lapsed tunnevad ennast kodusemalt ja oodatumalt, kui neid ootab pehme loomake. Olen näinud kuidas mõni laps nende kaisukarudega mängib ja mõni laps kannab seda karukest igal pool kaasas. Usun, et ka suurtele inimestele toob naeratuse näole kaisukarude nägemine.
Aastaid tagasi tulid meie tallu mootoratturid Saksamaalt, kes sõitsid meie juurest edasi Siberisse Baikali äärde ja sealt edasi Vladivastokki. Mootoratturid olid mustades nahkriietes, mis tunduvalt eemaltvaadates veidi karmid, nii nagu võimsad mootorattad aga ühemotika tagumise kasti peal nägin ma ühte väga vana ja päevinäinud kaisukarukest. Ka karmid mehed võivad seest olla soojad ja hingelised. Samuti tegi mind rõõmsaks kunagi hiljem talvel  saadud kiri, et me oleme tagasi. See oli nii armas ja südamlik.
Paljud küsivad, kust me niipalju karusid oleme saanud- siis kummaline jah nad oleks nagu ise tee meie juurde leidnud. Paljud on kingitud, osad ise tehtud, on ka ostetud ja nii nad aastatega kogunevad. Suur tänu meie toredatele pesumaja naistele, kes mule ka aeg-ajalt karukesi toovad. Kunagi jäi nende akna peal silma üks ebatavaliselt läikiv roosa karuke, millelt ma silmi ei saanud ja selle ma sain kingituseks. Väga eriline oli asja juures see, et oli just veel mu sünnipäev. Tihti juhtuvad sellised armsad asjad.
Homseni!

Kaisukaru näitus Vaskna turismitalus

Karusid on erinevatest aegadest

Osad on kingitud, teised ostetud ja mõned ise tehtud

Karutaldrik kutsub näitusele (uksel)

Karutaldrik

Lehisekäbid on nagu väikesed karukesed

Lehisekäbi

Lehisekäbid puul

Pusakaru

Vaade Vaskna turismitalule ja Vaskna järvele 21.09.14

Vaade Suurele Munamäele 21.09.14

No comments:

Post a Comment