Tuesday, December 30, 2014

KUUSE KASULIKKUSEST

2014 aastata  päris lõpusirgel. On jäänud veel homne päev ja ongi see number ajalooraamatus. Olen varsti käinud talu ümber matkamas juba aasta aega ja kui on ka olnud raske päev, siis metsas on alati meel paremaks läinud. Minu lemmikpuuks oli aastaid mänd aga nüüd aastatega olen kõiki puid armastama hakanud aga millegipärast on kuusemets mulle selle ajaga väga meeldima hakanud. Kuusikust möödudes on tuju läinud rõõmsaks ja alati olen soovinud kuusikut pildistada, ise ei saagi aru millest selline suur soov.
Täna juhtus minu kätte artikkel kuuse kasulikkusest ja alateadvuses olin ma seda tunnetanud aga millegipärast oli teiste usku vajalisaks. Eriti meeldis mulle lause-" Kuusk loovutab energiat hilisõhtul ja neile kes ei karda öist metsa."
Mõtlesin, et kuuseokkad on kasulikud kevadel, kui on nad noored ja helerohelised. Tuleb välja, et nad on kasulikud aastaringi, sest nad salvestavad päikeseenergiat ja see salvestub klorofüllis. Õues on päris tuuliseks läinud ja ma sooviks õuest mõned värsked oksakesed tuua, peab ikka järele proovima teha kuuseokkajooki koos mee ja sidruniga. Okkad peab kas kääride või noaga lõikama, et ained kergemini vette saaaksid tulla.
Tegin veel mõned fotod vanadest näärivanadest meie jõulunäituselt.
Homseni!
Minu armas kuusik

Väike kuuseke, Johann arvas, et see kuuseke käib juba esimeses klassis

Johann meie rajal kuuskede vahel

Teine kuuseke lume all

Täna oli väga kummaline taevas meie Vaskna talu kohal




Meie 2014 aasta jõulukuusk

Lumehelbeke ja näärivana, lumehelbeke on minu kodust minu lapsepõlvest (70ndad)

Minu vanaema Härta Heleene näärivana (võib-olla oli see talle ka Jõuluvana)(50- või 60ndad)

Näärivana Ahti kodust (70ndad)

Katre käest saadud vahva päkapikk 80 ndatest aastatest

Vaade vaskna turismitalule 30.12.14

Vaade Suurele Munamäele 30.12.14

No comments:

Post a Comment