Monday, December 29, 2014

ROHTÕSUUMÄGI TALVEL

Lõuna ajal tuli päike välja ja kogu maa oli kohe ilusam ja parem. Mida ka kohe oli tunda, et päike oli kohe mitme kukesammu võrra kauem meid valgustamas. Päikesega samal ajal oli ka kuud näha. Lumine valge mets on kohe väga ilus ja rahustav.
Vaskna turismitalu vahetus läheduses on 5 Eesti kõrgemate mägede hulka kuuluvat tippu. Munamäge, kui Baltimaade kõrgemat tippu teavad paljud aga Munamäe kõrval olevat Rohtõsuu mäge teavad need, kes armastavad Haanjas tippude matkadel osaleda.
Meie vallutasime talvise Rohtõsuumäe neljakesi ja mäest alla tulime läbi lumise metsa ilma rajata lihtsalt sumbates, kelgutades ja veeretades. Tore ja põnev oli.
Aastaid oli minu ema kapis kaks puust päkapikku, mis talle oli kingitud õpetajate loosipakiga aastal 1966 (niisugune aastarv on päkapiku alla kirjutatud). Kui ma tahtsin nendega lapsena mängida, siis ema millegipärast ei lubanud ja nii nad seal kapis olid, kuni ajani mil ma olin suureks kasvanud ja kogusin juba jõuludega ja ka nääridega seonduvat. Ema kinkis need päkapikud lihtsalt mulle, mille üle oli mul väga hea meel.
Vanasti, 50ndatel, 60ndatel ja ka 70ndatel olid ilusad lõhnaõlipudelid, minul on kogus juuseke, näärivana ja üks rahvariides naine, need kuulusid kunagi Ahti tädi Teelele. Need pudelid seisid peegli ees ja ma loodan, et need meeldisid tädi Teelele, muidu oleks ta need minema visanud.
Homseni!


Rohtõsuumäe tipus

Puu küljes olev sildike näitab, et oleme 289,1m kõrgusel

Alla saime otse läbi metsa, kes kelgutades

pugedes

mõnes kohas oli saleduse test

Lumised puud on kaunid

Kes seal küll elab?

Käbid päike ja ilus sinine taevas

Minu emale nääripakis 1966 aastal kingitud puust päkapikud

Tädi Teele lõhnaõlipudelid- Näärivana, kuuseke ja rahvariides naine

tädi Teele jääkaruke

Vaade Vaskna turismitalule 29.12.14

Vaade Suurele Munamäele 29.12.14

No comments:

Post a Comment