Monday, October 26, 2020

Lehis (Larix)












 Täna on nädala algus. Asjaajamise päev linnas, pärast seda koristan tubasid, käin matkaringil ja ootan uusi külalisi.

Meil kasvab kaks lehist, üks kasvab metsa ääres ja teda ma kutsun metsalehiseks. Täpset liiki ei tea aga kõige rohkem on Eestis Euroopa lehist. Selle lehise saime juba kaheksakümnendate lõpus ühest puuaiast. Alguses istutasime metsa äärde kaks lehist aga kasvama läks ainult üks. Lehis on Eestisse sisse toodud liik, kuid see oli juba üle 200 aasta tagasi. Lehis meeldis minu dendroloogia õpetajale Endel Laasile ja meeldib ka mulle. Just, oma muutumise tõttu. Praegu on just see aeg, kui okkad muutuvad pruunikaks ja langevad maha, seetõttu on lehis heitlehine(tahaks öelda heitokkaline) okaspuu.

Teise lehise sain ma kingituseks 12 aastat tagasi ja on sellise põneva kujuga aiavorm. Teda ma kutsun aialehiseks. Mõnel aastal on seal okste vahel olnud linnupesa. Ka seal hakkavad okkad värvi muutma, aga natuke teist moodi. Okkad on kohati ka sinaka tooniga. Lehised on ilusad ja omapärased igal aastaajal, eriti meeldivad mulle kevadised noored emaskäbid oma ilusa punaka värvi tõttu aga sellest juba kevadel.

Homseni!

No comments:

Post a Comment