Thursday, November 5, 2020

Anomaalne pojeng







 Anomaalse pojengi ladinakeelne nimetus on Paeonia anomala aga rahvameditsiinis tuntud kui Maarjajuur.

Anomaalne pojeng on looduslik pojengide perekonna liik, kes on juba pea 10 miljonit aastat maakeral elanud. See et pojengid  on nii aukartust äratavalt vanad ja ka ühe pojengi eluiga on väga pikk, arvatakse, et üle 100 aasta.

Meie pojengiaias anomaalset pojengi veel ei kasva aga ma usun, et ta jõuab meile nii kiiresti kui võimalik.

Selleks, et Anomaalset pojengi ka meie külalistele tutvustada ja kui ta ükskord meile jõuab, oodatuna ennast tunneks jooniustasin temast suure maali õue.

Anomaalse pojengi juuretõmmist kasutatakse minu ühe lemmiku Baikali limonaadi koostisosana. Nüüd ma tean kust see suur pojengiarmastus alguse sai.

Mul on mõned valge pojengi paksenenud juured, soovin teha teed, et ise ka seda originaalset maitset tunda ja teada saada. 

Vana Kreeka mütoloogias oli Paeon jumalate ravitseja, vot selline imeline taim ja nende armast aeda ma ka tasapisi loon.

Täna läheme Vällamäele hingedeaega tähistama aga sellest juba homme.


No comments:

Post a Comment