Wednesday, November 4, 2020

HALL





















































Käes on just see aeg kui võtaks ette järgmise värvi-HALLI. Miks just praegu ja miks just hall. Viimastel päevadel on olnud ilmad sombused ja taevas hall. Mõned inimesed kardavad neid sügisesi halle ilmu. Kui võtta jälle ette ja vaadata looduses halli värvi, mida muidu nii hästi tähelegi ei pane. Ei pane seetõttu, et hall laseb teistel särada. Täna metsarajal jalutades märkasin ilusaid halle samblikke nii puu okstel kui ka koorel, see kõik oli nii põneva kujuga, et seda olekski pildistama jäänud.

Olen tähele pannud, et paljud inimesed eelistavad praegusel ajal halli värvi ja isegi päris tumedat ning sünget. Olen selle üle mõtisklenud. Nad ei pane ühtegi teist värvi selle halli taustal särama, lihtsalt puhas hall. See on aja märk, kui infot, värve, helisid on liiga palju, siis eelistatakse halli. Mina siiski tooksin sinna halli keskkonda kasvõi imeväheke ükskõik missugust teist värvi ka, ma usun, et inimene vajab seda ka. Miks muidu on inimene õnnelik sinise taeva üle ja halli taevast nähes enamjaolt kirtsutab nina.

Disainis võib hall olla nii luksuse kui ka vaesuse värv, oleneb milline on kvaliteet. Mina olen elanud ka ajal, kui halli oli minu jaoks liiga palju. Hallid suured betoonist majad. Kui ma sellel ajal kui meil oli halli väga palju, käisin Usbekimaal ja nägin, et need suured majad olid hoopis mustrilised , siis sain aru, et tihti on kõik valikute küsimus.

Mina hakkasin halli armastama käsitööd tehes. Naturaalne lambavillane oli minu arvates väga ilus, pane ta mis tahes värviga kokku ja tulemus on imeline. Nii mu lambanahast susside ääred said punutud lõngadest, mis olid halli kirjud ja panid sussid särama. Kahjuks mul ühtegi pilti nendest ilusatest sussidest pole, sest see oli juba üheksakümnendatel aastatel.

Vahepeal olen ka mõelnud sellistele põnevatele väljenditele nagu hall kardinal ja hall hiireke. Mõlemad oleks nagu halli varjus aga tegelikult on mõlemas hulga rohkem kui välja paistab.

Ilusat Hingedeaja jätku ja homme kohtume taas!

No comments:

Post a Comment