Monday, November 16, 2020

Esivanemate radadel
















 Eile õhtul käisin Haani Naisi kokkusaamisel Mooska talus. Mooska talu on kuulus suitsusauna pärandi ja suitsusaunas suitsutatud liha poolest. Olen seal ennem mitu korda suitsusaunas käinud ja soovitan seda ka teistele. See on teistest saunaskäimistest natuke teistsugune kogemus, endasse vaatamise ja esivanemate hingedega kokkusaamise kogemus.

Eile Mooska talu perenaine Eda Veeroja rääkiski esivanemate hingedest ja tema oma kogemusest esivanemate hingedega suhtlemisel. See oli huvitav kuulamine ja kaasaarutlemine.

Milleks on vaja teada oma esivanemaid. Igal põlvkonnal on mingi kindel ülesanne või mõte, mida ta järgmistele põlvkondadele jätab,

Eilsest Eda loengust:

1 põlvkond olen MINA ise. see on suguvõsa jätkumine, mineviku ja tuleviku ühendamine, mittevajalike mustrite kustutamine, suguvõsa mälestuste edasikandmine.

2 põlvkond on EMA ja ISA: emotsionaalne ja füüsiline tervis, suhted inimeste ja ILMAGA.

3 põlvkond VANAEMAD ja VANAISAD: 4 inimest, ANDED, MÕTTEVIIS ja VÕIMED ning ÜHENDUSED.

4 põlvkond VANAVANAEMAD ja VANAVANAISAD: 8 inimest. ARMASTUS; LÄHEDUS; LOOVUS; MATERIAALNE HEAOLU; ELU NAUTIMISE OSKUS.

5 põlvkond on VAAREMAD JA VAARISAD 16 inimest. AITAB SAAVUTADA TULEMUSI.

6 põlvkond MAAEMAD JA MAAISAD 32 inimest. VAIMSED JUHID

7 põlvkond ALGEMAD ja ALGISAD 64 inimest. ELUÜLESANNE; KAITSE.

Mina lugesin sellest mõni aeg tagasi internetist, et seitsmes põlv tagasi esivanemad võivad näidata sulle ELUÜLESANDE. Otsisin ja ime kombel ka leidsin kohe ema tehtud sugupuu. Minu seitsmenda põlve Algema ja Algisa said metsa maa ja hakkasid ehitama ja looma Kosuja talu. Olin väga väga õnnelik, sest ka meie koos abikaasaga lõime Vaskna talu. Järelikult ajame õiget asja, kõige tähtsam kui ise usud, mida teed.

Täna oli ilm vihmane ja tuuline. Täna oli meie talus kogukonna koosolek. Homme lubas juba lund aga see juba kõik homme!

No comments:

Post a Comment