Friday, May 16, 2014

OJA ALGUS

Üleeile käisin ma ühe armsa oja algust otsimas. See ojake suubub Vaskna järve ja Vaskna järvest voolab välja Iskna oja ja see ojake voolab lõpuks Võhandu jõkke. No kus see kõik alguse saab, olin ma oma pead vaevanud. Ahti arvas, et Munamäe kõrval olevast sookesest. Otsida jõe või oja algust tuli minu geograafiaõpetajast emalt, kes kooli ajal oli õpilastega jõe algust otsinud. Mina olin liiga väike ja mind kaasa ei võetud aga soov jäi.
Nüüd kui ma sealt ojakesest üle läksin, mõtlesin alati, kus on Su algus ojake. Nüüd ma tean ja see oli põnev ja salapärane retk koos Pipiga.
Ojakesse voolas sisse Suure Munamäe poolt veel palju väikesi ojakesi, mõni ojake tuli välja kuuse alt. Mõnes kohas olid puud risti rästi üle oja. Oja alguses muutus oja enam mitte nii konkreetseks vaid oli laial alal, kus oli parasjagu pehme, et kui sinna kauemaks jääda, vajud mutta kinni. Õnneks olid mul kummikud jalas  ja nii sügavale,et üle ääre oleks vajunud, seda ei olnud.
Oja sai alguse Haanja- Kündja -Vastseliina tee äärest lihtsalt ühest laiast märjast alast. Minule oli see väike üllatus, et ongi algus. Nii lihtsad võivad tegelikult suured asjad olla. Mina nüüd tean, vii Sina ka oma soovid ja unistused täide.
Homme hommikul lähen Võru turule taimi ostma. Turul kohtume!

Oja suubumine Vaskna järve

Oja liivane põhi Vaskna ääres

Varsakabi ojas kasvamas


Sõnajalad oja kaldal

Sõnajalg lähedalt


Ojake RMK matkatee ääres

Selline draakon valvas oja

Vahepeal oli oja päris lai

Puid oli langenud ojale

Tael oja ääres

Samblapuu on väga mõtlik

Sellised pirakad kosmosekuused ojakese kaldalt

Oksasilm

Koduke või urg

Valge matkaja märk puul oja ääres

oja pöörab

Lisaojake voolab puu alt ojja



Pipi tundis ojast rõõmu



puu on langenud


Oja on muutunud ebamääraselt laiaks

Teenäitaja kujuke oja ääres

Oja läheb enne päris algust veel kitsaks

Selline põnev puu alguses

Oleme jõudnud oja algusse ja vastu tulev asfaltee ja mingit truupi ei ole

Selline sillerdav kuuseoks oja algusest
Vaskna turismitalu 16.05.14
Suur Munamägi 16.05.14

No comments:

Post a Comment