Saturday, May 17, 2014

TOONEKURED JA TAIMEDE ISTUTAMINE

Täna hommikul sai Võrus turul käidud ja tomatitaimi ostetud. Küll oli palju rahvast ja müüjaid ka aga autot ei olnud kuhugi panna. Sai ka lilletaimi ostetud, üks ampel ja neli roosi.
Kui mina kodu jõudsin, hakkasid teised linna vanaemale appi minema. Vaod ajada, seemned külvata, taimed istutada. Ahti ema kasvatab ise kapsataimi ja kapsaid. Sügisel on meil ühised kapsatalgud, kus võtame kapsad ja köögiviljad ning teisel korral puhastame ja riivime ning soolame suurtesse pottidesse. Nii on meil omad hapukapsad võtta. Ei mingit mürgitamist, kõik puhas värk. Ahti emal on ikka omad nipid ka, kuidas need kapsapead nii ilusad kasvavad. Kõigepealt aetakse vaod ja vagude põhja pannakse niidetud roheline muru, siis aetakse vagu kinni. Sinna vao peale, kus on all niidetud muru istutatakse kapsataimed. Ahti ema ütleb, et vot nüüd nad kasvavad nii et tunda on kohe.
Täna jäin mina koju istutama ja külalisi vastu võtma. Jõudsin peaaegu kõik ära istutada kui esimesed külalised kohale jõudsid.
Nüüd mul tuli meelde, et pealkirjaks panin toonekured. Meie talus toonekure pesa ei ole aga Plaksi külas 800 m kaugusel on ja see toonekurepaar meie heinamaal täna jalutaski.
Täna õhtul on üle Eesti muusemiöö, tahaks ka nii väga minna aga Ahti pole veel linnast lastega kodus ja pole veel helistanudki, et mis poest tuua. Ma kardan, et neil natuke aega veel läheb. Kui ma saan minna, siis homme saate teada. Homseni!

Toonekured jalutavad, taga Kivestmägi, kus ma pildistamas Vaskna järve käin

Toonekurg tõusis õhku, ei usalda mind veel

Tänane istutamine, üks lillepottidest külalistemaja ees

Täna ostetud ampel on samailus kui mulle kingitud ampel (mitmevärviline)

Kasvuhoonesse said tomatid ära istutatud, väga palju erinevaid sorte, põnev kohe oodata

Ühel toimel oli juba tomat ka küljes

Pirn õitseb täies ilus

Küll ikka loodus õitseb praegu

Paradiisiõunad on ka kohe õide puhkemas, teistega on veidike aega veel

Enelas õitseb

Täna käisin vaatamas, mis saare mustadest pungadest on saanud, õitseb ja lehed on kohe lahti


Roosa maja on meie Vaskna turismitalu külalistemaja

Vaade Vaskna turismitalule ja Vaskna järvele Kivestmäelt 17.05.14

Vaade Suurele Munamäele 17.05.14

No comments:

Post a Comment