Monday, December 14, 2020

Käsitöönaiste Inglise-Eesti jõulud























 Meist 5 kilomeetri kaugusel Plaanil elavad Juta ja Bob. Haanja käsitöönaised, mina nende seas käime iga kuu kaks korda juta juurde kokku meisterdama. Juta on eestlane aga aastaid tagasi elas ta Inglismaal, Bob on inglane ja elas samuti Inglismaal. Nüüd on nad juba nii kaua aega Haanjamaal Plaanil elanud, et kohalikud inimesed ei kujutaks ettegi, et Jutat ja Bobi seal ei oleks. Nad on hea huumoriga, maitsega , külalislahked ning armastavad koeri ja kasse.

Jõulude ajal on kogu Juta ning Bobi kodu kaunistatud säravaks pühadeootuseks. Ausalt, ma pole kunagi nii säravaid kaunistusi sellises terviklikkuses näinud, Juta armastab blingi, nii ta ise ütleb ja ta oskab iga asja just nii, et kõik on maitsekas. Jutal on alles ka üks vana väike jõuluvana, mis on pärit tema lapsepõlvest.

Jõulude ajal on seal jõululaual eesti toitude kõrval ka inglise jõulutoidud. Need on erinevad puddingud, nii soolased kui ka magusad ja kui kenasti oskab Juta lauda kaunistada, millised detailid, ütlen ausalt, et minul on veel palju õppida. Jõulukaunistused, jõululaud ja söögid Juta ja Bobi juures on mulle kui imeline traditsioon minule, see annab jõulutunnet ja ma olen tohutult tänulik, et nad seda teistega jagavad.

Homseni!

No comments:

Post a Comment