Sunday, December 20, 2020

Kaunist neljandat adventi.






 Mina kirjutasin täna jõulukaarte. Kaugemad said juba teele, enamus laua peal ja ootavad homme posti panekut, mõnel pean veel indeksit otsima.

Mulle endale meeldivad väga jõulu-ja talveteemalised luuletused. Üks mu lemmikutest on Vladislav Koršetsi kirjutatud TÄHESÄRA

Kui pöörad vahel taeva poole pilgu

Mis sest et huupi ja mis sest, et harva

Siis sinu silmis taevatähti vilgub

Ja sinu silmad on siis taevakarva.


Kui vaatad aina üles taeva sisse

Nii kõrgele kui ulatuvad silmad

siis tuleb taevas sinu silmadesse

Ning oled ise täheke siin ilmas.


Mis oli ja mis tuleb pärast

See kõik on kaugel-kaugel ära

On ilmaruum, on vilkuv tähesära

Ja oled sina, teadmata, mispärast.


Ja tõuseb kõrge tähekaar su ette...

See taevatare sinisärav värav.

See taevavärav, mille taha ära

Me läheme, kui aeg on jõudnud kätte.


Sa pöörad vahel taeva poole pilgu

Ei teagi miks-on vahel lihtsalt tarvis.

Ja sinu silmis tähesära vilgub

Ja sinu silmad on siis taeva värvi.


See luuletus on kohe nii nii ilus, karge ning põhjamaine. Minu jaoks on just selles luuletuses helesinist ilusa talvise ilma taevast, mida ma lapsest saati olen lumel pikutades vaadanud. Praeguste natuke hallide ilmade ajal on selle helesinise taeva igatsus suur. Samuti on selles luuletuses talveöö tähesära ja igavikuline kõiksus. Neid tähti olen ka lapsest saati vaadanud aga nii kirjutada on lihtsalt imeline, see on just see mida ma olen südamesopis tundnud. Ja see armastus, mis ilma sõnadeta on siia luuletusse pannud on samuti lummav, vaevalt hoomatav. Kirjutasin mõnele kallile inimesele selle luuletuse ka jõulukaardile aga kuna nii pikk luuletus ära ei mahtunud, siis neljanda salmi jätsin ära. Mul lihtsalt pole julgust kaasa rääkida nii igavikulistel teemadel, lihtsalt on nii...

Meil on üleval külalistemajas vanade pühadekaartide näitus aga sellest juba homme. 

Homseni!

No comments:

Post a Comment